a nap hőse

NapoliVesuvio (A Vezúv vulkán)

Az 1277 méteres magasságával a Vezúv, mint vulkán, nem is olyan magas. Páratlan szépségével csak azért nyűgözi le az embert, mert önálló hegyként emelkedik ki a síkságból, nem pedig egy hegylánc részeként…

Napóleon sírjaInvalidusok háza

Az Invalidusok háza egy épületegyüttes Párizs VII. kerületében, melyben jelenleg Franciaország hadtörténetéhez kapcsolódó emlékművek és múzeumok találhatóak. A Hadtörténeti Múzeumban Napóleon igazán nem panaszkodhat a sírhelyét illetően, persze kérdés…

PK utazási blogjaPécs-Orfű-Abaliget Félmaraton

Úgy alakult, hogy ebben az augusztusban elég keveset futottam, értékelhető távú /idejű kategóriában meg aztán pláne. Verseny előtti vasárnap még edzettünk egyet Abaligeten a #utaziskolaba csapattal, azelőtt /után viszont többet voltam ágyban mint futócipőben, hogy…

NapoliNápoly-Castel Nuovo

Nápoly egyik tengerparti vára a Castel Nuovo. A kikötő felett magasodik, teraszáról gyönyörű kilátás nyílik a nápolyi öbölre illetve a Vezúvra. Bent a várban többféle kiállítás található, festmények és szobrok…

NápolyVezúv - Nápoly

A Vezúv megmászása, egészen a kráterig…

NapoleonCastello della Cesta / La Seconda Torre

A Cesta (kosár) vagy Fratta a második san marinó-i erőd. Az 1200-as évek első felében épült, az évszázadok során többször restaurálták. A legutolsó és legfontosabb beavatkozás 1925-ben történt, mely sikeresen…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaK!SS* Firenze

Firenze mindenképp a listán volt mindannyiunk fejében, tehát elindultunk megnézni. Az autópályán hamar oda is értünk. Leálltunk egy árnyékos helyen a vasút mellett és váltottunk parkolójegyet pár órára. Itt ismét a kreatív behajtani tilos táblák…

Balaton körbefutás 1. nap1. nap: Balatonszemesről Akarattyáig

Tavaly hét nap volt a kitűzött cél, idén pedig öt, hogy körbe fussam a Balatont. A felkészülés kritikán alulira sikerült, március óta a havi átlag, amit futottam 30-40 km között mozgott, idő/kedv hiány, vagy sérülések miatt, illetve a rövid távokon volt inkább a fókusz…

Nyílt napBudapest, FCSM - Dél-Pesti Szennyvíztisztító Telep, nyílt nap, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Most egy olyan helyet mutatok be, ami első látásra nem igen szokta felkelteni az emberek érdeklődését. Ez egy szennyvíztisztító telep. Lássuk be, ez azért eléggé hátul szokott szerepelni egy bakancslistán. Engem viszont…

Balaton körbefutás 5. nap5. nap: Balatonberényről Balatonszemesre

Pont jól esett az elmúlt napok átlag öt órás alvása után a hajnali négyig tartó üvöltő zene a kemping szomszédjából... Hajnalban 13 fokban indultam futni, de gyorsan melegedett, pedig egészen tetszett az a hőfok. Az utolsó…

WorldWalk utazási blogjaBenidorm

Üdvözlet Benidorm-ból! Most legyen szó a hétköznapi eseményekről: Új rekordok születnek, kettő liter vízzel ki tudunk mosni 4 pár zoknit (vastagot és ultra szutykosat) vagy egy hosszú nadrágot (vékony és piszkosul piszkos) 3 liter vízzel tökéletesen tisztára…

NápolyNápoly

Sokszor jártam már itt, ez az a város, ahol az igazi digok élnek. A bűnözés az nem semmi. A sétáló ember mellett elmegy a motoros és kiszakítják a kezéből a táskát. Egyszer egy kollégámnak eladtak 400 euroért egy bedobozolt követ I-phone helyet. A város tényleg olyan mint a Piedone filmekben…

NapoleonPortoferraio

Nagyon jó kis város Elba szigetén. Ide száműzték Napóleont. A kikötőben van a téli rezidenciája és úgy 8 km-re van a nyári ranch. Itt el lehet tölteni egy egész nyaralást…

zsu902 utazási blogjaKönigswinter, Drachenburg

A Bonnt övező Siebengebirge hegység legismertebb hegye a Drachenfels, magyarul Sárkányszirt. Ha már Kölnben jártunk, gondoltuk hogy egy napot kirándulunk Königswinterben. A germán mondavilág hőse, Siegfried a Nibelung-énekben itt küzdött meg a sárkánnyal…

WorldWalk utazási blogjaNouakchott

Nouadibhou-Nouakchott között durván 500 kilométer a táv. Kissé naivan úgy gondoltuk, ez lesz a Szahara könnyebbik szakasza, ugyanis a nagy táv ellenére arra számítottunk, hogy az utolsó két-háromszáz kilométert már a szavannában tehetjük meg, rosszabbik esetben félsivatagban…

bbonyar utazási blogjaOlympia (Olimpia)

Az ókori olümpiai játékok az ókori Görögországban pánhellén játékok legfontosabbika, atlétikai és vallási ünnep volt Zeusz tiszteletére az éliszi Olümpiában. A történeti források szerint a játékokat i. e. 776 és 393 között négyévente tartották, összesen 292-t…

JeDee utazási blogjaIsztambul (Türkiye, Istanbul)

Isztambul (törökül: İstanbul, görögül: Κωνσταντινούπολις / Konsztantinúpolisz, régiesen Sztambul, előző történelmi nevein Bizánc, Konstantinápoly) több mint 13 milliós lakosságával Törökország legnagyobb városa, annak kulturális, művészeti és…

Ildikó Kiss Einzinger utazási blogjaTragöß, Grüner See, Zöld tó

Ha vendégek jönnek hozzánk és megkérdezzük őket, hogy hova szeretnének kirándulni menni, akkor a legtöbbször kórusban hangzik a válasz: „A ZÖLD TÓHOZ!“ Persze mi megértően bólogatunk, bár a párom már kezd morgolódni, hogy más látnivaló is van…

Tündüs & zo- utazási blogjaPiazza della Repubblica - Roma

Köztársaság tér - Róma Egy biztos, hogy a tér a műholdas képen sokkalta lenyűgözőbb látványt nyújt, mint élőben. Nem mondjuk azt, hogy ne sétáljatok el ide, mert nem éri meg, sokkalta inkább azt mondjuk, hogy ne a déli órákban érjetek ide, mert…

PK utazási blogja4. nap: Badacsonyból Balatonberényig

Vannak kempingek ilyen fura szabályokkal, mint hogy 23-tól 6-ig zárva vannak a vizesblokkok, így kénytelenek voltunk ehhez igazodva tervezni az indulást. Nem mintha bántam volna azt a kis időt, amíg tovább aludhattunk, így is nagyon nehezen ment a felkelés, és talán…

PK utazási blogja2. nap: Akarattyáról Tihanyba

Roppant felkészülten álltam neki a második napnak, hajnalban úgy szálltam ki a kocsiból Akarattyán, ahol előző este befejeztem a futást, hogy vittem a napszemüvegem. Az a tevékenység, mint hogy például ránézek az időjárás előrejelzésre picit hasznosabbnak bizonyult…

szalay2 utazási blogjaTýn nad Bečvou, Helfštýn (Helfenstein, Helfstein), a vár, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Ide viszonylag véletlenül estünk be, mivel eredetileg Prerovban akartuk az ottani kastélyt megnézni. El is jutottunk oda, de a helyszínen kiderült, hogy ott egy Komeniusz emlékkiállítás található, így gyorsan tovább…

szalay2 utazási blogjaBad Radkersburg, SzG3

Sziasztok, Gábor vagyok! Alapvetően ez a város volt, ami miatt a 28-i kirándulásomat megcsináltam. A rossz időt leszámítva beváltotta az elvárásaimat. A viszonylag vérzivataros múltjáról már írtam a szlovén oldalon található Gornja Radgona apropójából…

Tündüs & zo- utazási blogjaNagy Lovagterem - Sümeg

A Hotel Kapitánytól kb. 400 méterre található a Történelmi Rendezvénycsarnok, ahol a lovagi játékokat tartják rossz idő esetén. A jelölőt a bejárat mellé böktük be, ahol kedvesen pálinkával fogadnak minket, ami jót tesz a hideg ellen. Ne feledjük, hogy a föld alatt…

Tündüs & zo- utazási blogjaSárvár - Szent László katolikus templom

Sárvár, Kossuth tér. A Sárvár mezőváros piacterén álló középkori eredetű Szentháromság kápolnát 1645-ben kezdte átépíttetni a két évvel korábban katolikus vallásra visszatért Nádasdy Ferenc országbíró. A kivitelező Pietro Orsolini. A görög kereszt…

PK utazási blogja3. nap: Tihanyból Badacsonyig

Tanulva az előző napból, a mai napnak kicsit előrelátóbban indultam neki, figyelembe véve az előrejelzett hőségriadót. Átalakítottam a tervet, hogy inkább még a délelőtt folyamán lefutok három szakaszt, a délutáni hőségben pedig ülök a vízben…

Tündüs & zo- utazási blogjaMohács - Fogadalmi templom (Csatatéri Emléktemplom)

A Csatatéri Emléktemplom vagy más néven Fogadalmi templom építése páratlan nemzeti összefogással valósult meg. A kezdeményezők célja egy, a mohácsi csata hőseinek méltó emléket állító nemzeti emlékhely létesítése volt. Ennek tudható be…

Horizont utazási blogjaBalatonlelle

Ezt azért tettem fel, hogy aki szereti a Balatont, adjak hozzá egy kis hangulatot. 7 éve nem láttam őt de a szerelem múlhatatlan. Legalább 30 éve nem ültünk vonaton és a vonat ablakból a domb tetejéről viszontlátni csodás érzés volt…

NapierNapier

Az art deco stílus itteni képviselője ez a város. A helyiek úgy öltöznek mint a 20-as, 30-as években. Az építkezésben is jelentkezik és vannak autók is abból az időből. Van egy múzeum ahol a nemzeti állatuk is látható a kivi. Ez egy kicsi futó madár ami este aktív…

WorldWalk utazási blogjaThiès

Gondolom odahaza lassan előkerül a nagykabát. Itt Szenegálban hőség van, minden nap, óramű pontossággal. Reggel hét órakor feljön a nap, kilenc-tíz óra körül már meleg van, ez fokozódik délután kettő-háromig. Ekkor már patakokban ömlik rólunk a víz, huhogunk és szédelgünk…

NapoleonWaterloo

Az 1815-ös csata emlékhelye az Oroszlános dombbal…

NapoliNápoly

Nápolyi , buszos városnézés, abban a nagy felfordulásban, ami Nápolyban van…

Oszd meg ezt a keresést: a nap hőse